Ekonomi

Netflix abone artışı son beş çeyreğin en düşük seviyesinde

Netflix Inc. (NASDAQ:NFLX) Nisan-Haziran döneminde 4,82 milyon yeni aboneyle 2023’ün ilk çeyreğinden bu yana en düşük artışı kaydederek bir yılı aşkın süredir en yavaş abone artışını gösterdi.

Bu rakam, şifre paylaşımının engellenmesinin yarattığı ivmenin azalması ve izleyicilerin Avrupa futbol turnuvası gibi yaz etkinliklerine yönelmesi nedeniyle bir önceki çeyrekteki 9,3 milyon abone artışının yaklaşık yarısı.

Bu yavaşlamaya rağmen Netflix’in reklam gelirleri önemli bir artış gösterdi ve Haziran çeyreğinde iki katından fazla artması bekleniyor. Şirketin toplam gelirinin de 2021’in ikinci çeyreğinden bu yana en hızlı artışla %16,4 artarak 9,53 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor.

Nielsen verilerine göre, “Bridgerton” ve “Baby Reindeer” gibi popüler Netflix orijinalleri izleme listelerine hakim oldu. Şirket Perşembe günü ikinci çeyrek sonuçlarını açıklamaya hazırlanırken, yatırımcılar Netflix’in düşük fiyatlı, reklam destekli planının genişlemesini ve büyüme için potansiyel yeni yolları değerlendirmeye istekli.

Mayıs ayında Netflix, reklam destekli katmanının dünya çapında 40 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını ve mevcut pazarlardaki tüm kayıtların %40’ını oluşturduğunu açıkladı; bu rakam Ocak ayındaki 23 milyondan önemli bir artış anlamına geliyor. Şirketin hisseleri bu yıl yaklaşık %35’lik bir artışla iyi bir performans sergileyerek S&P 500 endeksinin yaklaşık %19’luk getirisini geride bıraktı.

Analistler, 26 Temmuz’da başlayacak Olimpiyat Oyunlarının Netflix’in izlenme oranını daha da etkileyebileceğini tahmin ediyor, çünkü yaz aylarında seyahat ve açık hava etkinlikleri nedeniyle yayın akışında genellikle bir düşüş görülür.

Netflix’in stratejisi, izlenme oranını artırmak için hem orijinal içerikten hem de “NCIS” ve “Grey’s Anatomy” gibi satın alınan popüler dizilerden yararlanmayı içeriyor. Yayın hizmeti ayrıca Comcast’in (NASDAQ:CMCSA) Peacock hizmeti ve Xfinity internet ve TV müşterileri için Apple’ın (NASDAQ:AAPL) TV+’ı ile Netflix’i sunan paket ortaklıklarına da girdi.

Netflix, içerik stratejisine ek olarak, canlı etkinlik programlarıyla reklamverenleri çekmek için Noel Günü’nde iki Ulusal Futbol Ligi maçını yayınlamak gibi canlı tekliflerini artırıyor.

Netflix, büyümesini daha da ileriye taşımak için Mayıs ayında, pazarlamacılara reklam satın alma ve etkinliklerini izleme konusunda daha fazla seçenek sunacak bir şirket içi reklam teknolojisi platformu geliştirmeyi planladığını duyurdu. Başlangıçta Netflix, reklam katmanının temel unsurları için Microsoft (NASDAQ:MSFT) ile ortaklık kurdu.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberkadikoy.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu